då börjar vi

Imorgon startar ekorrhjulet igen. Filippa ska börja första dagen på fritids och Lovisa startar sin inskolning på förskolan. Jag är rädd för att hjulet ska snurra för fort och för att jag med alltför snabba steg inte ska hinna se vare sig färger eller annat i tillvaron. Det gör mig orolig och nojig. Fast på en regnig motionsrunda i eftermiddag försökte jag tänka förnuftiga kloka tankar. Jag har nu lärt mig hur jag får mig själv att stanna upp i nuet och bromsa. Om det så bara är för några minuter så kan jag det. Och jag är inget offer i det där hjulet, det går att välja anorlunda och kliva av och ta alternativa mer meningsfulla vägar. Jag tror även ekorren gör det. Så nu lite sova, så ska jag med tillförsikt och nyfikenhet ta mig an morgondagens utmaningar.

Kommentarer
Postat av: Maidie

... så kloka tankar, ja ibland behöver man påminna sig om att man kan stanna upp och välja annorlunda ... det finns alternativ. Kraam!

2011-08-25 @ 15:07:42
Postat av: Sofia

Det är du kära mamma som lärt mig att det alltid nästan alltid finns alternativa vägar att ta, puss!

2011-08-25 @ 22:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0