en föräldraledig tisdag

som började med att jag och Lovisa sov till halv nio. Skönt eftersom vi varit uppe mellan tre och fem inatt. Nu när jag inte är hemma med henne varje dag är det så lyxigt att mysa tillsammans, att vara tillsammans. Vi gick en promenad på förmiddagen och hälsade på den nye lille bebisen och fikade med hans mamma, supermysig stund. Hemma igen lämnade jag över sovande L till farfar och for själv till förskolan för att hämta upp barn till simskolan. Jag och en till mamma och 6 Fröbarn på badhuset. Vi lyckades få med oss alla 6 barn genom avklädning, duschar, badkläder, bassängen, inte springa inte springa räkna in dom typ varannnan minut, till duschar, påklädning, mellismackor och hemkörning till förskolan. Puh det gick bra och vi hade så roligt tillsammans!
Efter vila hemma var jag och F på hennes dans och sedan efter Ica pös vi ihop i soffan. Härligt intensiv dag.

Övrigt är det tokjobbig situation på jobbet med total tidspress, men jag jobbar mig sakta men säkert igenom mina data och gör analyserna till det sista fallet i avhandlingen. Ibland hamnar jag lite av banan, tappar lite styrfart förvirrar mig i jobbiga och värderande stressande tankar, men försöker då tänka intensivt på Sallys ledord: Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke.

Kommentarer
Postat av: Maria Prytz

Det där gjorde vi bra tycker jag!

2011-04-07 @ 22:19:44
URL: http://mariaprytz.wordpress.com
Postat av: Sofia

Ja det tycker jag med! kram!

2011-04-08 @ 15:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0