lördag, lördag

Hade tänkt göra ett inlägg om olika händelser från veckan. En kväll den här veckan startade vi upp en liten bokcirkel hos en väninna. Det var så mysigt att komma hem till ett vackert lugnt och mysigt hem och bara sitta och mysfika och prata med fyra fina personer. Nu har vi bestämt oss för att välja varsin bok och läsa och berätta för varandra en kväll i december då vi har en andra träff. Så återstår valet av bok, jag har inte bestämt mig ännu, velar lite på boken Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, eller en som heter Shakespeares hemlighet, får se vad det blir. Det känns i allafall mycket inspirerande att läsa! Jag håller precis på att avsluta Kepplers bok Hypnotisören, men det är så läskig att jag tar den lite pö om pö. Jag har också nyss läst Zweigbergs bok I vulkanens öga, den var bra, fast lite ensidig i det tragiska beskrivandet av en jobbig relation mellan en man och kvinna och deras två barn, men klart läsvärd.

Idag har jag och Magnus gått en lång härlig vagnpromenad, så lyxigt att gå tillsammans och prata mycket. F har sovit hos farmor och farfar en natt. Igår hade vi lite vuxenumgänge och middag med fina vänner här hemma, jättemysig kväll med gott vin och maten blev lyckad. En kväll som gav energi på alla sätt och vis. Nu myser vi lördag med hela familjen, F hemma igen.


Kommentarer
Postat av: Brorsan

Härligt! :)

2010-10-18 @ 22:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0