sängläge

Ja det känns som om jag byggt bo i sängen. Med vidrig hosta, utan röst, ont i hals har jag bott i sängen för tredje dagen idag. Fick tid hos doktorn igår, men det var inga bakterier utan virus så då är det bara att vänta ut och kurera sig med litervis av te, honung halstabletter och ett berg av näsdukar. Borde man inte ha något skydd när man är gravid så att man inte behöver vara förkyld, man är ju ändå täppt i nästan och har lite svårt att andas med en bebis över lungorna. För att fortsätta gnället är nog det värsta att ha nästan ingen röst. Igår när jag ringde till vårdcentralen fick jag liksom väsa/viska fram vad jag ville säga, det går inte att ropa på dotter eller make om man vill säga något, nu ligger jag och laddar för att ringa och avboka en klipptid jag har imorgon, jag får väll viska då ocskå.

Det är tur att man kan ha datorn med sig i kojan i sängen så man kan gnälla av sig lite i bloggen! Kram så länge!

Kommentarer
Postat av: Maria

Usch krya på dig stumpan! Länge sedan vi sågs nu, tiden bara springer iväg.



kramar Maria

2010-02-03 @ 20:56:20
Postat av: Sara

Hoppas att du kryar på dig. Förra våren var jag sjuk ända till ca 1 veckan innan förlosssningen. Av någon anledning så verkar det oftast inte hända något innan kroppen är beredd... Kram

2010-02-04 @ 11:38:33
URL: http://saramarklund.wordpress.com
Postat av: Suss

Nämen fy såå trist - stackars dig Sof! Jag håller tummarna för att du snart blir piggelin igen och att make och dotter pysslar om dig rejält under tiden!



Stor kram!

2010-02-05 @ 08:48:45
Postat av: Sofia

Tack för krya på dig kramar och hälsningar! Det är något bättre, varit en stund på jobbet idag iaf. Fortfarande ingen bra röst, men det tar sig!

2010-02-08 @ 21:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0