helgen

Ja helgen gick fort fort! Tåget ner var inställt så vi åkte bil med pappa istället gick fint. Bodde i lägenheten i gamla stan, sååå mysigt. Som vanligt när vi kör förbi Frösundavik och Hagaparken och rullar in mot Norrtull på E4an så känns det liksom som om vi är på väg hem. Och jag kan bara känna igen den närande känslan av att bo i storstad, med puls och människor!
Lördagen så promenerade vi från gamla stan till stadshuset där vigseln skulle förrättas. Många sällskap som väntade på tur till vigselakt, lite absurt men likväl högtidligt. Tillslut kom så vårt brudpar, min bror och Kristin. Så vackra, sannolikt det vackraste brudpar jag sett.
Middag och fest på Tornvillan i Nacka strand. Vacker gammal villa, otroligt charmigt, precis vid vattnet. Vi fick en fantastisk middag med gratinerad hummer till förrätt, tournedos med toast, anklever och tryffelolja till varmrätt, sorbet till efterrätt och en mycket speciell tårta till kaffet. Till allt serverades förstås det bäst passande vinerna vilket ju var kul för alla som kunde dricka dem ;-) Det var en mycket trevlig kväll!
Söndag blev förutom lite snabb shopping i gamla stan mest bilresa hemåt.
Nu lite mer te, honung och ingefära med förhoppning att jag ska vara piggare imorgon!

Erik och Kristin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0