hemma igen

Vi kom iväg till min farmor och farfar. En bilresa genom ett vackert vintervitt landskap, lugn i bilen, L sussade och F filurade. Det är magiskt i vinterskogar inför jultid, man liksom ser småtomtarna här och var i skogen! Filippa lussade som en strålande stolt lucia för gammelfarmor, Lovisa klappade förstås händerna. Sedan fika och så middag med kött, sås och pärer, farmors jordgubbar och vaniljglass. Min farmor, som är över åttio år, har ett stort jordgubbsland med de sötaste av jordgubbar. Så länge jag minns har vi vid dessa advents- och julmiddagar ätit jordgubbar till efterrätt på små lite djupa efterrättstallrikar med tryck av frukter på. Det är varmt hos farmor och farfar, väldigt varmt. Man ska inte frysa, så farfar eldar på. Jag tror att jag såg att det var tjugosex grader i köket. Det är alltid lite skönt att sitta och huttra lite i bilen på hemresan bara för att få lite balans! 
Fin fin dag idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0