adventsfint

Det blir advent lite i taget här hemma. Men det får vara så i år, allt behöver ju inte pyntas på en gång egentligen. Nu har vi ngn adventsstake framme, paketkalender, adventsljusstaken med mossa i och, hm vad mer...en julblomma på köksbordet, som jag fick av mamma igår. Imorgon har jag i allafall tänkt köpa amaryllis för de är så vackra, kanske jag tänker ställa den i hallfönstret så att man direkt ser något vackert och juligt när man kommer hem. Sen tänker jag att jag snart ska sätta upp ngn julgardin, iaf i köket, samt arrangera tomtarna i trappfönstret och så lite bak, pepparkakor och pepparkakshus, men lite i taget så det känns roligt.
Är helt dränerad på energi efter en em på föräldrakooperativet, det är ju så roligt att vara där och jobba men man blir så trött. Så jag bör gå och lägga mig nu bums. Skönt med fredag imorrn! (säger jag som är fledig!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0