tankespret

Lite olika bloggtankar tänkte jag, men nu stånkar lilltjejen så att det blir nog inget utav kanske...

Lite akut sömnbrist just nu, för lilla L har fått tillbaka snuva och är rätt snorklig och täppt. Blir jobbigt med amning och hon vill inte ligga ner, inatt har vi mestadels suttit upp och sovit. Koksaltdroppar underlättar något så det är ju skönt, hemskt när man inte kan hjälpa till med snorklet. Tänkte i natt när jag satt vaken och resten sov att när man får barn är det som att man som mamma automatiskt fråntas rätten att sova. För maken sover ju på ett helt annat sätt, han hjälper visst till men då måste jag väcka honom.
Hm nu skrik efter uppmärksamhet så jag fortsätter annan tid!

Kommentarer
Postat av: a-s

hallå att jag känner igen mig. I allt från sittande sömn till sovande karl:) hursom pröva ge henne lite vatten på sked om hon är slemmig och spruta in bröstmjölk i näsan! behövar hon nysa så låt henne krypa/buffa på mage en stund:)



kram till dig i mammahimmelriket för man missar så oändligt när man ligger och snarkar!

2010-05-03 @ 19:07:56
URL: http://www.ekenbergskan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0