möten

Igår mötte jag några olika kvinnor i olika situationer under dagen. Det första jag tänker på är den läkare jag och M träffade på Sundsvalls sjukhus. Hon var lugn, saklig, vänlig och empatisk. Som väll alla läkare ska vara men som inte alls alla är. Hur som helst så innebar mötet med henne att både M och jag kände så stor tillit och trygghet inför kommande veckor i den här graviditeten och det känns otroligt skönt. Sen mötte jag Mamma nere på stan och vi strosade runt och shoppade lite, drack lite apelsinjuice på en uteservering, väldigt mysigt. Mammor är ju mammor, och min mamma är dessutom en väldigt väldigt speciell mamma. Sen efter det mötte jag en kvinna som jag bestämt träff med på ett fik kl 16 som jag aldrig träffat förut i hela mitt liv. Hon är en forskare från Jönköping som hört talas om den avhandling jag håller på att skriva och ville gärna ses. Vi pratade och skrattade och utbytte erfarenheter i drygt två timmar. Otroligt spännande att träffa en helt ny människa som man dessutom sedan har ett väldigt roligt givande samtal med. Efter bussresan upp till Härnösand fick jag träffa min yngsta kvinnliga bekantskap den dagen, Sötisen. Och jag hann natta henne, knosa och gosa henne. Typ en ganska givande dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0