lunchtid

är det just nu, har ätit snabbmat, köttfärspaj, avocado en tomat och en grapefrukt. fast det smakade gott idag. Borde just nu sitta med i ett litteraturseminarium om Simone de Beavoirs Det andra könet, men jag somnade igårkväll när jag skulle läsa den. Jag vill så gärna hinna allt ibland, och den här boken är jag verkligen angelägen om att läsa och förstå, men den är inte helt lättläst så det tar sin tid och sin koncentration. Men jag har den på nattduksbordet så det blir en bit i taget. Övriga böcker som ligger på hög är Fria själar, som jag skrev om för ett tag sedan, Under det rosa täcket av samma författare, och en liten bok som heter Du är ju bara människa, men jag tänker att jag tar lite i taget av alla dessa böcker. Här på jobbet har jag typ fyra, fem högar med böcker som jag måste läsa och det är knivigt att få till lästid, fast det är det jag egentligen ska göra på jobbet. Just nu är det handledning hela tiden, alla studenter lämnar in sina c-uppsatser nästa vecka och de har frågor och ditt och datt hela tiden och försöker svara dem så snabbt jag kan så att de kan skriva vidare. Fortsätter med det nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0