konsten att ha semester

Ja, nu har tre dagar gått på semestern. Det är inte helt lätt att bara ställa om sig till ledig. Speciellt inte när jag jobbade speed till kvart över fem sista dagen och då tryckte på Skicka och min text flög iväg till handledaren, som ska läsa under juli, för att jag ska kunna börja jobba direkt när jag börjar i mitten av augusti. "Vi tänker inte på det" som Pippi säger.
De här första semesterdagarna har vi träffat min släkt i min mors föräldrahem, där min yngsta moster nu bor. Vi har försökt städa, eller jag städade igår när M och F var på Technicus och M städade idag när jag och F var ute med hennes kompis M. Imorgon ska vi äntligen träffa min älskade farmor och farfar, dom är båda över 80, men bor själva i sitt hus, med ett enormt jordgubbsland som dottern ser framemot imorgon!

Emellan allt så försöker jag hitta pauser och spontanitet, sådant som inte riktigt går att få in i vardagssnurret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0