Kuddkrig och kärleken

När jag promenerar hem från jobbet så längtar jag såååå mycket och ser fram mot att träffa dottern och även mannen förstås. Oftast möts jag i dörren av Filippa som skriker (vrålar) mammmaaaaa! så är det kram och puss och härligt och hon ska berätta en massa saker samtidigt. Oftast har jag sådan tur att M har gjort middag, efter middag är man dock så trött oftast och det kan ju ofta vara en massa lite rutinsaker som bör göras, så man hinner liksom inte göra så mycket tillsammans innan bad och godnattsaga. Men ikväll efter badet satt vi i soffan jag och F, hon sa att nu ska vi leka kuddkrig och kärlek, i leken ingick att slänga kuddar på varandra, vara död, vara rädd för kärleken, få och ge kärlekspussar, gömma sig under en filt och kika ut i utkikshålet och mycket mera. En helt underbar lek och med så många uttryck och påhitt att man bara häpnar. Hon somnade sent, eftersom som hon själv uttrycker det "bara måste babbla hela tiden". Men hon somnade på min arm till slut helt ljuvlig som hon bara kan vara. Jag mummelsjöng den vaggsång vi alltid sjöng när hon var bebis
"utan dig, är jag en bok utan slut
utan dig är jag kanon utan krut,
utan dig är jag en stjärngosse utan strut
jag är trupet utan tut utan dig"
Fin sång skriven av musikhandledarna i Härnösand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0