.se

Filippa har börjat skriva bokstäver på datorn och samtidigt som hon skriver så berättar hon vad hon skriver, tal och skrivande sammanfaller dock inte till innehåll ännu, men hon tycker det är väldigt roligt. Igår berättade hon att hon skrev .se, nu skriver jag Filippa punkt se sa hon. Jag lärde mig vad .se var rätt sent i livet, hon är 3, 5 år gammal och har redan snappat upp uttrycket, fascinerande. Det är även ovant att tänka att hon förmodligen lär sig bokstäver och att sätta ihop bokstäverna snabbare på datorn än med penna, men är det fel? Det är som sagt mer ovant att tänka sig läs- och skriv utvecklingen på det sättet, men egentligen är ju artefakten sak samma, huvudsakligen att den artefakt man använder sig utav skapar motivation till att hålla på, penna, eller datorn.

Övrigt så har vi trots en kall och snöig helg varit ute mycket. Jag och F hade en ledig dag i fredags, så otroligt mysigt. Vi var till frisören kl 9 och F fick klippa sig, hon satt som ett ljus i stolen och mumsade zootabletter. Sen gick vi och fikade och shoppade. På eftermiddagen gjorde vi en snökoja ute och innan det hann jag åka en skidtur med min kompis M, 5 km, svettigt och skönt. Fredagsmysigt på kvällen, hämta andan, dricka ett glas vin, god mat, tända ljus, titta en stund på varandra. Lördag var vi också ute och åkte lite kälke, stjärtlapp och pulka, en höjdare när Magnus åkte pulka! Igår hade vi uppstart för vårens barngrupper på Främjandet, kl 16 träffades vi i skogen, i mörkret med ficklampor, vi ledare hade hängt upp mjukisdjur i träden med och utan reflexer, så fick alla lysa och gå en bana runt och räkna hur många de såg. Väldigt spännande! Eftersom det var lä i skogen gick det att göra upp eld, så vi grillade korv och myste, det var en fantastiskt orginell uppstartsträff. Nu åter till lite jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0