Hemma igen

Hinner inte riktigt med att skriva den här bloggen så kontinuerligt som jag skulle vilja, men en liten uppdatering ändock :-) . Igår kom jag och Filippa hem efter en vecka i fjällvärlden tillsammans med mamma och pappa. Magnus skulle ha åkt upp i slutet av veckan men jobbmöten satte stopp för det. Vi har ändå haft det obeskrivligt skönt i vårt älskade Hamra. Åkt skidor varje dag, mest på längden men även en dag slalom. Filippa har suttit i skidpulkan men mest åkt skidor faktiskt, hon är helt otroligt duktig, en dag åkte hon 3 km på kalfjället, typ stolt var jag :-) Vi har bastat och ätit goda middagar och druckit gott vin, vilat i soffan, det känns som om jag tagit paus från vardagen en hel vecka. Jag och Filippa har lekt och haft tid att leka, varit i snöhögar och byggt kojor och läst böcker och bara haft tid att vara tillsammans utan det där "ska bara först".

Miljön i fjällen är också så renande tycker jag, när man åker på tur över vita kalfjäll och så tronar ett mäktigt fjäll upp vid sidan av en, ´då är det så vidunderligt vackert och stort. Man är själv så liten och kan bara förundras inför naturen när den är sådan. Det är av människan orörd natur så långt ögat kan nå, och det är något avstressande i det, tycker jag. Ja, summasumarum har veckan varit fantastiskt och så mycket mer välbehövd än jag någonsin anat. Nu känns det skönt att komma hem med allt detta i ryggsäcken!
Glad fortsättning på påskhelgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0