nu är det gjort!

Japp, nu har konferensen varit, den som jag förberett typ sedan i maj. Jag hade min presentation i torsdags, vi åkte ner till Göteborg med natttåget precis för en vecka sedan. Och det är inte bara gjort, det gick bra också. Det var skapligt många där och lyssnade och engelskan gick bra. Fick frågor efteråt och då kan man ju känna sig lite kraxig på engelskan men det är ju bara att öva. Jag blev inbjuden till ett förskoleforskningsnätverk vid Karlstads universitet, helt otroligt spännande. Men, en minst lika stor bedrift som presentationen var att klara av att vara ifrån Filippa från tisdagkväll till lördagmorgon, det gick, fast ibland längtar man fysiskt efter henne när man är iväg så här. Det går inte att beskriva med ord hur härligt det var att se och gosa henne då när jag kom på natten. En av kvällarna därnere träffade jag en gammal kompis som nu bor där nere och det var ju så mysigt och roligt att ses, så tråkigt att vi kan ses så sällan. Hela den här konferens resan gjorde jag med mamma som sällskap och det var också väldigt mysigt och roligt att skumpa tåg med henne genom halva Sverige, vi hade mycket tid att prata och vara tillsammans, tid som inte alltid är så lätt att hitta i vardagen. Det bästa är att komma hem igen fylld av intryck när man varit iväg ngr dar, om än inte så långt bort!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0