fort upp med adventstakarna

Det är lite mycket just nu, fast det är ju mest roliga saker. I fredags var vi till Umeå för en disputation, jag var hemma vid sjutiden och hann träffa Filippa lite innan hon somnade, jag fick natta och läsa. Sen lördag, vi åt frukost, gjorde upp eld och myste. Vi letade fram diverse adventssaker som stakar. Ingen advetentsstake fungerade. Efter att mamma och pappa hämtat Filippa kl 12 så träffade jag min festfixarkollega för diverse inköp till kvällens disputationsmiddag, vi satt och tog en latte på Waynes också, och det var otroligt mysigt. Jag köpte dessutom nya ljus till alla stakarna. Sen hem och snabbt iordning för att sedan träffas kl 17 för att öva på vårt nummer till den nya doktorn. Kvällen blev skoj, vi var hemma vid tvåtiden och sov länge på söndag. Vi läste DN i typ två timmar hur skönt som helst. Sedan hämtade vi dottern hos min farmor och farfar vi var hemma vid åttatiden. Då, satte jag upp två julstjärnor, och fyra advensstakar, slog in paket till paketkalenderna för kommande veckan och hängde upp kalendern med alla dinglande paket. Ibland kan jag känna mig lite misslyckad när allt går så här fort och när inte alla fönsterbläck är rentorkade när man sätter upp advensstakarna, men vadå, skitsamma, det är jättemysigt hemma med alla fina adventsljus fast det är stökigt. Filippa satte sig upp i natt, förmodligen nästan i sömnen, men hon såg paketkalendern, log och somnade om, totalt underbart :-) Och, jag har inte handlat några som helst julklappar mer än i tankarna, det är så mysigt att fundra runt på vad jag vill ge bort för fina presenter, och det är så mysigt att jag inte riktigt vill börja köpa dem för då är det ju klart sedan. Ja det om det, nu åter till lite jobbskriv.
Kramen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0