Umeå idag

Japp klockan sju imorse for vi, mina doktorandkollegor och jag upp till Umeå för en dag med seminarier. Körningen upp gick bra, vackert med soluppgång vid Högs kusten. Seminarierna gick väll också bra, två texter hade vi läst som vi diskuterade och efter lunch hade en i gruppen sitt mittseminarium. Jag ska nog ha mitt mittseminarium till våren, huvaligen hemska tanke. Klockan tre var vi klara och styrde kosan hemåt igen. Dottern fick lämnas tidigt imorse vid halvåtta av pappan, men det hade gått bra. Mamma (Momme) hämtade henne vid halv två och sedan har de haft bus och mys hela eftermiddagen.

Vi har förresten köpt en enorm garderob som ska stå i hallen uppe, men den är verkligen helt abnorm, jag når typ till de mittersta hyllorna och sedan måste vi nog ha pall, ja vi får se hur det blir, annars får vi flytta på den. Eller fast det går nog inte eftersom den är så otroligt stor. Att vi inte anade det när vi var på Ikea, där såg den inte alls lika stor ut då. Vi har också köpt en ny soffa som kommer om ngn vecka, det kommer att bli så fint här hemma men när ska man få tid att ordna till det???? Sötisdottern somnar tidigast vid nio sedan någon vecka och sedan är man ju så trött att man inte direkt rusar till inredning och städningssysslor. Helgen har ju som bekant bara två dagar och som nu i helgen fyller min älskade farmor 85, det blir ju jätteroligt att åka dit, men sedan är det ju bara söndag kvar att fixa på. Otroligt vad gnälligt det blev nu, det är ju värdsliga problem men det är ändå roligt att ha det fint runt om sig. Vi får se hur det går, men bra kommer det att bli när vi donat klart, nästan så att vi borde ha en liten fest då, hmm bra idé!
Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0