Ikväll har det sytts!

Hmm heter det "sytts"? sy sydde sytt, jo det heter nog så! Jag har ikväll haft symaskinen framme, min nya som jag fått av mamma och påbörjat dagisdockaprojektet. Alla barnen på dotterns avdelning ska ha en liten docka som dom ska använda på samlingen, om man är ledig så får dockan sitta i ett hus och om man är på dagis sitter dockorna på ngt annat ställe. Kan diskuteras syftet med detta, men i läget nu är jag förälder och då syr man dockan basta. Det är bara Filippa nu som inte har docka, kan vara ett barn till kanske, jag försökte räkna sist jag var där, men det kändes lite pinigt att stå där framför dockorna och räkna, så jag kommer inte riktigt ihåg. Jag hann se att ett barn hade en liten köpt docka, ve och fasa stackars barn som fått en köpedocka". ;-) Men min dotter ska i alla fall ha en docka som hennes mamma sytt tyckte jag. Jag hittade en bok om Waldorfdockor, dom är ju fina och bläddrade fram en modell som heter overalldocka, man syr som en tub som blir huvudoch innerkropp, sedan en overall på i plyshtyg och så gör man små bollar till händer och fötter. Jag har gjort det nu, har kvar att göra håret och ögon, näsa, mun. Förutom lite oproportionerligt långa ben så är det rätt okej tycker jag. Får se vad sötisen tycker. Nu sova lite!

Kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0