bytesmarknad dagen lång...

Från halv åtta imorse till drygt kl 15 på eftermiddagen höll vi på, känns som hela Härnösand var där och bytte grejor med varandra. Men det är ett fantastiskt fenomen detta med bytesmarknad, man blir av med sådant man inte behöver och så byter man till sig sådan man behöver. Jag fyndade extra overall och hjälm och kängor till Filippa för 120 kr. Men nu känner jag mig helt slut, vi har dessutom ätit ute med farmor och farfar eftersom farfarn fyller år och det är också lite ansträngande med en två och ett halvt åring som helst vill gå runt bland borden och sjunga Idas sommarvisa för alla gäster. Alla tycker ju tyvärr inte att det är charmigt. Men det gick okej, hon åt nästan upp hela sin oxfile och geggade runt länge med glass och maränger på en tallrik som såg ut som en lång banan, det hade gått lika bra med en vanlig djuptallrik, men kocken ville väll spaca till det lite. Vi pratade om det när vi gick hem att det skulle vara härligt att få gå ut bara vi två, utan dottern och äta länge och njuta av maten och prata länge... men det blir inte av så ofta. Nu sover hon, så jag ska gå ner för lite te och soffmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0