Lärt mig nytt idag

Inte alla dagar man kan skriva att man lärt sig något nytt, men det har jag gjort idag. Jag har haft en föreläsning, inget nytt i sig för jag har pratat om samma saker för många andra studenter, men idag satt alla studenterna i Hallstahammar och jag satt i Topasenhuset här hemma via videokonferens. Jag var lite pirrig för hur det skulle fungera men det gick fint. Man vande sig efter ett  tag vid fördröjningarna när vi försökte ha en dialog samt trixet med att rikta kameran och byta från datatbild till en bild på mig. Häftigt att det fungerar! Sen var jag med en kompis och lyssnade på min mammakompis som sjöng med sin kör lite julinspirerat, det var jättefin sång och man känner verkligen att advent och jul är så mycket musik, för mig i allafall. På lördag är det Julton och det är så speciellt att gå på, för mig startar liksom julen då. Ikväll har Filippas fröken varit här hemma och haft utvsamtal, det är fortfarande ovant att höra om sin dotter, vad hon gör, hur de tänker om hennes utveckling osv. Men det var ett positivt samtal som avslutades med att Filippas fröken sa "ni ska veta att jag är väldigt förtjust i er dotter". Tänk om alla pedagoger vågade uttrycka det till föräldrar utan rädsla för att bli för personliga och "oproffessionella". För mig kändes det som det bästa jag hade kunnat få höra just nu, vi lämnar ju det absolut bästa, finaste och mest älskade vi har till de vuxna som arbetar på vår förskola och då är det ju fantastiskt att få känna den här tryggheten i att de känner värme för vårt barn.

Övriga nyheter är att vi njuter varje kväll i vår nya underbara soffa, den är så fin och så skön att mysa i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0