innehållsrik helg

Som började i fredags med ett luciafirande på Fröet, dottern var tärna, hur söt som helst! Det var roligt att hon gick med i tåget för hon har inte alls velat vara med och träna inför det hela. Speciellt kändes också eftersom det var första gången vi var föräldrar i ett luciafirande! Sedan åt vi middag med både mormor och morfar och farmor och farfar, inte ofta vi gör det, men det var trevligt. På lördagen så åkte vi ner till Sundsvall jag lyssnade på underbara fantastiska Jultons konserten i GA-kyrkan, så nu är det lite mer jul tycker jag. Jag har gått med mamma på den konserten varje år sedan jag var kanske tio skulle jag tro, så det är ju en liten tradition. Det är rysligt vackert när alla tre körerna skrider in till Stilla natt i en nedsläckt kyrka och sedan lyses allt upp när de sjunger "mörkret flyr, dagen gryr". Föreställ! Vi åt middag hos mamma och pappa efteråt, mysigt och sedan körde vi hem rätt sent. Idag har vi varit på Murbergets julmarknad och köpt kärve, det var jättemysigt att gå runt där. Sedan fikade vi hemma och tände tredje ljuset och lyssnade på adventsmusik. Lite mer julkänsla har infunnit sig efter helgens upplevelser, det kändes lite för mycket bara stressigt innan helgen och då är det ju inte roligt alls. Vi har till och med börjat att göra pepparkakshuset i eftermiddag, i form av Muminhuset, det kommer att bli så fint, fast det är rätt trixigt med alla bitar.

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Majda

kommentera min blogg så är du automatiskt
med i tävlingen om underbara cherry kiss!

2007-12-16 @ 22:30:24
URL: http://majdas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0