dan före dan före doppardan

Idag var vi en sväng ner på stan, mest för att hämta ut hostmedicin till dottern, hon är förkyld och får ju då ibland en hemsk hosta så det känns bra att vi har medicin inför helgerna om hon blir värre. Vi uträttade lite annat ditten och datten också. Sedan åkte vi ner till Sälsten och grillade korv det var supermysigt och otroligt vackert med månen över Lungön som gjorde månskensgata i vattnet. Det är allt lite magiskt i naturen runt jul, som om alla små tomtarna och djuren är lite förtrollade. Så glad att vi bestämde oss för att åka dit ner en sväng. Det känns som om det är lätt att julen bara blir stök, jag ska se upp med det! Sedan for vi hem och klädde granen, sötisungen klär av den alla kulorna hela tiden, vi går konstant och sätter upp glitter och röda kulor! Men den är så fin, det är ju min farfar 85 år som hugger våra granar, han ser ut den under året så det är faktiskt en väldigt speciell gran!  Nu ska jag ner och slå in lite klappar, det är såå roligt, jag har jättefint papper och fina snören vilket gör det hela så mycjet roligare. Om jag orkar ska jag göra saffransskorpor också!

Julkramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0